En tjeneste fra Røde Kors Sirkulært

Logo

Kjøpsvilkår

INNHOLDSFORTEGNELSE

  1. GENERELT
  2. PARTENE
  3. ORDREBEKREFTELSE, LEVERANSEBEKREFTELSE/KVITTERING
  4. BESTILLING, FRAKT OG LEVERANSER
  5. BETALING
  6. ANGRE-, RETUR- OG BYTTERETT
  7. MANGEL VED VAREN - KJØPERENS RETTIGHETER OG REKLAMASJON
  8. TVISTER
  9. RESERVASJON
  10. ANSVARSBEFRIELSE
  11. KONFLIKTLØSNING

1. GENERELT

Levd er den selgende parten og tilbyr produkter innen mote. Som kunde kan du bestille varer hjem eller til postkontor, dette avhenger av din postadresse.

Ved å gjennomføre bestillingen på dette nettstedet godkjenner du kjøpsvilkårene våre, en godkjenning som gjør bestillingen bindende. Du bekrefter også at de utfylte opplysningene er korrekte.

Feilaktige opplysninger har du som kunde ansvar for. Levd forbeholder seg retten til å når som helst kunne endre Vilkårene, og derfor anbefaler vi at du som kunde alltid leser gjennom de generelle kjøpsvilkårene før du handler.

Vilkårene gjelder kun for salg til privatpersoner over 18 år som er bosatt i Norge. Bestillinger av kredittkjøp til personer under 18 år utføres ikke ifølge norsk lov. En kunde som er under 18 år må ha godkjenning fra foresatte.

Vi reserverer oss for uforutsette hendelser som kan føre til eventuell sluttsolgt vare, feilregistrering på lageret, forsinkede leveranser, prisjusteringer og tekniske feil. Utover dette reserverer vi oss for at eventuelle feilaktigheter i bilde, tekst og/eller prismerking kan forekomme.

2. PARTENE

Selger er Røde Kors Sirkulært AS, Hausmanns gate 7, hei@levd.no, , org.nr 990059896, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

3. ORDREBEKREFTELSE, LEVERANSEBEKREFTELSE/KVITTERING

Etter fullført bestilling på Nettstedet, sendes en ordrebekreftelse automatisk til oppgitt e-postadresse. Hvis du ikke mottar ordrebekreftelse eller har andre spørsmål, vennligst kontakt vår kundeservice på chat eller hei@levd.no. Observer at ordrebekreftelsen kun er informasjon om at vi har begynt å behandle din bestilling. Vi kommer til å sende deg en leveransebekreftelse så snart produktets tilgjengelighet har blitt bekreftet og varen kan leveres.

I forbindelse med at bestillingen din sendes fra vårt lager, sendes en leveransebekreftelse til den e-postadressen du oppga i bestillingen, og leveransebekreftelsen gjelder som kvittering på kjøpet. Du kommer altså ikke til å få tilsendt en separat kvittering. Vær nøye med å ta vare på leveransebekreftelsen/kvitteringen.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

4. BESTILLING, FRAKT OG LEVERANSER

Fra dette Nettstedet leverer vi kun bestillinger til Norge. Varene leveres i samsvar med valgt alternativ i kassen. For at en bestilling skal kunne gjennomføres og anses gyldig, må den ha en totalverdi på minst 1 NOK (etter avdrag for rabatter). Vi forbeholder oss retten til å ikke bearbeide bestillinger ved mistanke om svindel. Alle svindelforsøk vil bli politianmeldt.

4.1 Frakt - Norgespakke

MERK: Du som kunde er ansvarlig for produktene ved å bruke dette fraktalternativet.

Samtykke

Kunde samtykker og aksepterer i kassen at pakken kan leveres på nærmeste postkontor av ulike grunner ikke får plass i postkassen.


Posten oppgir 2-4 virkedager leveringstid, med 5 dager leveringstid i noen områder. Levering er skjedd når kjøperen, eller hans/hennes representant, har overtatt tingen.

Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

4.2 Forsinkelse og delleveranse

Vi gjør vårt beste for at du som kunde skal få bestillingen så fort som mulig, men vi reserverer oss for at leveringstiden kan variere avhengig av høyt trykk på bestillinger (f.eks. før jul, ved salg/tilbud) samt ved omstendigheter vi ikke råder over.

4.3 Uavhentet pakke

Pakken blir liggende i butikken eller hos utvalgt speditør i 14 dager fra datoen du får beskjed om at den kan hentes. Hvis du ikke henter ut pakken i løpet av 14 dager, sendes den tilbake til lageret vårt. For pakker som ikke hentes ut, forbeholder Levd seg retten til å belaste deg 175 NOK for returfrakt og behandlingsgebyr.

5. BETALING

Kjøpesummen kan gjøres opp gjennom Vipps.

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

5.1 Gavekort - generelle vilkår

Disse vilkår og regler gjelder Levd-gavekort kjøpt på levd.no. Når du kjøper eller mottar Levd-gavekort godkjenner du samtidig disse reglene og betingelsene. Levd forbeholder seg retten til å tolke, endre eller heve reglene og betingelsene uten forvarsel. Gjeldende betingelser og regler er alltid publisert på levd.no.

Levd-gavekort kan kun brukes på levd.no. Du kan bruke ditt Levd-gavekort som betalingsmiddel for hele eller deler av beløpet ved kjøp av produkter. Skulle beløpet for ditt kjøp ikke dekkes i sin helhet av ditt Levd-gavekort, kan du legge til ytterligere en betalingsmåte for å betale resterende beløp og fullføre kjøpet. Gavekortet kan kun brukes en gang, så hvis du ikke bruker opp hele gavekortet på et kjøp, vil resterende verdi på gavekort bortfalle. Levd-gavekort er gyldige i 12 måneder fra innkjøpsdato.

Du kan ikke benytte gavekort for å betale frakt eller nytt gavekort. Betalingen av fraktkostnaden eller nytt gavekort må altså skje med vipps-betaling.

I de tilfellene der du har betalt for din ordre med et gavekort og i tillegg med et annet betalingsmiddel, som for eksempel vipps, vil vi først og fremst tilbakebetale summen via valgte betalingsmiddel i den utstrekning det er mulig.

Levd kan ikke holdes ansvarlig for Levd-gavekort som etter kortets aktivering er mistet, blitt stjålet, avaktivert eller på annen måte skadet. Et Levd-gavekort bør behandles som kontanter. Vi kan ikke sperre eller erstatte innestående beløp på kortet dersom du mister det.

Gavekort kan ikke veksles inn i kontanter.

6. ANGRE-, RETUR- OG BYTTERETT

Du som kunde har alltid 14 dagers angrerett ved kjøp på nettet og 60 dager åpent kjøp. Angrefristen begynner å løpe fra den dagen du henter eller mottar varen. Hos oss i Levd har du full retur- og bytterett (“Åpent kjøp”) i 14 dager. Varer skal være ubrukte fra mottak. Dette gjelder også rabatterte varer. Siden vi har åpent kjøp i 14 dager trenger du ikke å fylle ut Forbrukerrådets skjema hvis du vil foreta en retur, men vil du likevel gjøre dette, kan du kontakte oss på hei@levd.no å motta det i retur på mail.

Angre- og bytterett gjelder ikke for:
(1) varer som er produsert etter personlige anvisninger (for eksempel bestilt etter mål); eller
(2) varer som har en brutt forsegling eller plombering (for eksempel undertøy eller badetøy)

6.2 Retur til Levd

Hvis du vil returnere en eller flere varer til Levd er returavgiften lik det fraktalternativet du velger. Kontakt oss hvis du ønsker å returnere hele ordren eller deler av ordren.

6.3 Tilbakebetaling

Ved retur innen 14 dager vil du få tilbakebetalt pengene på konto. Vi trekker fra fraktkostnader fra kjøpesummen som refunderes.

7. MANGEL VED VAREN - KJØPERENS RETTIGHETER OG REKLAMASJON

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren.

Som forbruker har du to (2) års reklamasjonsrett. Om du har kjøpt et produkt fra Nettbutikken, og oppdager at den er feilaktig, defekt eller skadet i transport, bes du som kunde å umiddelbart reklamere varen. To måneder anses som rimelig tid for reklamasjon av varen etter oppdagelse av skade eller defekt.

Ved en reklamasjonssak ber vi deg om å først kontakte kundeservice og oppgi ordrenummer for varen du vil reklamere. Ved en godkjent reklamasjon, skal plagget alltid returneres til lageret vårt. Det er alltid fri returfrakt ved godkjent reklamasjon. I pakken din finnes det en følgeseddel, returfraktseddel samt en returseddel som skal brukes ved reklamasjon.

Når den reklamerte varen returneres og kontrolleres kommer du som kunde til å kompenseres i henhold til gjeldende forbrukerrett. Levd forbeholder seg retten til å nekte en reklamasjon om varen viser seg å ikke være feilaktig i henhold til gjeldende forbrukerrett. Vi følger anbefalninger fra forbrukerkjøpsloven. Som forbruker kan du til og med klage via EUs online plattform for problemløsning som du finner her.

8. TVISTER

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Part i saken er Selger, dvs Levd eller Partner. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

Opplysning om klagemuligheter

Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til: Forbrukerrådet
, Fred Olsens gate 1
, 0152 Oslo

Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no

Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land.
Klagen inngis her – https://ec.europa.eu/odr

9. RESERVASJON

Vi reserverer oss for uforutsette hendelser som kan føre til eventuell sluttsolgt vare, feilregistrering på lageret, forsinkede leveranser, prisjusteringer og tekniske feil. Utover dette reserverer vi oss for at eventuelle feilaktigheter i bilde, tekst og/eller prismerking kan forekomme.

Ved feilaktig prismerking på plagg i leveransen, er det prisen du kjøpte varen for ved kjøpstilfellet (se leveringsbekreftelse/kvittering) som er prisen som gjelder for kjøpet.

10. ANSVARSBEFRIELSE

Ved force majeure forlenges fristen på våre forpliktelser. Eksempel på force majeure kan være streiker, sykdom hos personal, transportforstyrrelser, import/eksportforbud, uansett om dette forekommer hos oss som selskap eller hos våre leverandører/partnere. Hvis force majeure pågår lengre enn to måneder, har kunden såvel som vi rett til å heve avtalen uten noen forpliktelser til å betale erstatning.

11. KONFLIKTLØSNING

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.

Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Bli med på vårt nyhetsbrev

Ingen spam, kun nyttig informasjon, tips og masse fine, brukte barneklær!

Epost adresse

Vi tar personvern på alvor, les hva vi gjør med dataen din her.