Overskuddet fra tjenesten vil gå til Røde Kors sine humanitære aktiviteter.
Hos Levd kan hente din bestilling i Nydalen (se under for detaljer) eller bestille levering med Porterbuddy, Posten (Norgespakke) eller Oda (samlevering med dagligvarer). Ditt postnummer avgjør hvilken av tjenestene som kan benyttes. Med Porterbuddy kan du selv velge dag, og den kan leveres så tidlig som samme dag ved bestilling før kl. 12 i noen områder. Med posten sendes pakken samme dag eller i løpet av 1 virkedag etter bestilling. Posten oppgir 2-5 dager leveringstid. Ved samlevering med Oda, må du først bestille dine varer hos Levd før du kan bestille dagligvarer og velge leveringstidspunkt hos Oda.
Ja, du kan hente din pakke hos Levd i Nydalsveien 32b, Oslo. Velg 'hent selv hos Levd' og hent pakken man-fre mellom kl. 09-16. Du mottar en mail når pakken er klar til å hentes.
Vi bruker Vipps som betalingsløsning, og penger blir reservert på din konto ved bestilling. Pengene trekkes fra konto i det varene er pakket og klart for utsending.
Ja, veldig gjerne! Du kan levere klær i vår klescontainer som står utenfor vårt kontor i Nydalen eller du kan sende klær til oss per post hvor vi betaler frakten. Vi har dessverre ikke hjem-henting for øyeblikket, men ta kontakt med oss på mail hvis du ønsker å få tilsendt fraktetikett for sending :)
Vi ønsker oss helst klær av god kvalitet som er vasket, og gjerne sesongaktuelle klær. Vi tar i mot alt, men jo mindre tid vi bruker på å behandle klærne, jo mer overskudd blir det til det humanitære arbeidet.
Vi er særlig på jakt etter klær til de største barna, str. 122-152, men setter stor pris på alle donasjoner!
Klærne som selges hos oss, kommer som donasjon fra dere der ute. Levd har et godt samarbeid med Røde Kors Tøy og tekstil AS og henter varene fra deres tøyinnsamling. I tillegg mottar Levd noen direkte donasjoner fra kunder.
Når klærne kommer inn til oss gjør vi det vi kan for å gi plaggene en sjanse til et nytt liv. Det betyr at vi vurderer om plagget trenger en reparasjon eller bare en liten stryk. Alle plagg fortjener å leve så lenge som mulig og det vil vi bidra til. Likevel skal denne tjenesten gå med overskudd for å kunne overleve inn i fremtiden, derfor har vi ikke mulighet til å reparere alle plagg og vi har heller ikke mulighet til å vaske tøy. Vi markerer derfor alle plagg (med klistremerker) som har en flekk eller et hull eller annen form for slitasje, slik at disse kan bli reparert eller vasket hjemme hos deg eller bare leve videre som de er .
Rett og slett fordi vi syns det finnes så mye fine klær der ute som fortjener et nytt liv, og fordi vi vil at folk skal handle mindre nytt.
Selvsagt kan du det. Hvis du ikke er fornøyd, klærne ikke passer, eller kanskje ikke barna ble fornøyde, kan du returnere til oss. Du kan selv velge metode for retur, og betaler for denne selv. Vi refunderer beløpet for plagget(ene) når plagget(ene) er returnert. Du har også lovbestemt rett til å angre kjøpet.
Selvom vi selger brukte klær, skal du absolutt ha samme mulighet til å returnere varer :)
Ingen spam, kun nyttig informasjon, tips og masse fine, brukte barneklær!
Epost adresse
Vi tar personvern på alvor, les hva vi gjør med dataen din her.